OSS – ofte stilte spørsmål

IBdata – Inge Balswick får ofte stilt de samme spørsmålene fra forskjellige potensielle kunder, og jeg svarer alltid etter beste evne. Men slik dialog og kommunikasjon tar (unødig) tid i en allerede hektisk hverdag. Jeg vil derfor her forsøke å svare på noen «ofte stilte spørsmål», forkortet OSS på norsk, eller bedre kjent for mange: FAQ – frequently asked questions.

Q: Hva koster det å bytte skjerm på en iPhone 6?
A: Prisen for skjermbytte består av èn pris for skjermen og èn pris for arbeidet. Liste over alle skjermpriser finner du her: http://ibdata.no/iphone I tillegg kommer kr. 400,- for arbeidet med å bytte skjermen. Skjermen til iPhone 6 koster kr. 1.200,- Summen for en iPhone 6 blir derfor 1.600,- Dette inkluderer altså deler og arbeid, og er oppgitt inkl. MVA.

Q: Kommer det MVA eller andre gebyrer i tillegg?
A: IBdata – Inge Balswick selger for det meste varer og tjenester til forbruker. Alle priser er derfor oppgitt inkl. MVA.

Q: Kan du fakturere et firma?
A: Selvsagt. IBdata – Inge Balswick er selv et MVA-pliktig firma, og sender faktura med MVA etter avtale. Ved fakturering trenger jeg org. nr, faktura-adresse og e-post adresse. IBdata – Inge Balswick kan også sende EHF-fakturaer.

Q: Reparerer du iPad?
A: Nei.

Q: Reparerer du Apple Watch?
A: Nei.

Q: Reparerer du Samsung eller andre mobil-merker?
A: Nei. IBdata – Inge Balswick reparerer kun iPhone (5 og nyere). Dette handler om kompetanse og mulighet for å tilby den beste mulige kvaliteten på reparasjoner.

Q: Kan du bytte batteri på en iPhone?
A: Ja. Prisen er for de fleste iPhone-modeller kr. 600,- for deler og arbeid, inkl. MVA.

Q: Lade-kontakten og/eller øretelefon-utgangen (AUX) virker ikke, kan det fikses?
A: Ja det kan fikses. Prisen er rundt 600,- for deler og arbeid, inkl MVA.

Q: Hvor holder du til?
A: IBdata – Inge Balswick holder til i Åsbyveien 17, kun få minutters gange fra Kanebogen senter.

Q: Hvor lang tid tar det å bytte skjerm?
A: Jobben tar ca 1 time. Du leverer telefonen i Åsbyveien 17 f.eks. kl. 20:00 og henter den igjen kl. 21:00.

Q: Hvordan betaler jeg?
A: Betaling med Vipps, til nr: 911 05 803 når telefonen hentes er å foretrekke.

Q: Mister jeg data lagret på telefonen ved skjermbytte?
A: Nei, men det er uansett fornuftig at du alltid har en oppdatert backup av telefonen din, enten i iCloud eller lokalt på en PC/Mac via iTunes.

Q: Hvorfor må jeg oppgi skjermkode og PIN-kode ved innlevering av telefonen?
A: Dette har med IBdata – Inge Balswicks internkontroll å gjøre. Alle telefoner går gjennom en test, både før og etter reparasjon. Dette for å sikre at reparasjonen tilfredsstiller egne krav til kvalitet – at alt fungerer slik det skal etter en reparasjon.

Q: Kan du hente ut data fra en knust telefon som ikke fungerer?
A: Nei. Hvis skjermen ikke fungerer, er det ikke mulig å hente ut data fra telefonen. Men ved å bytte skjerm, våkner ofte telefonen til liv igjen, og alle data og bilder ligger der de lå før telefonen ble skadet.

Q: Er det noen garanti på reparasjonen?
A: IBdata – Inge Balswick gir «3 mnd begrenset bruktmobilgaranti» på deler og arbeid benyttet ifm. raparasjon.

2 kommentarer til «OSS – ofte stilte spørsmål»

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *