Detaljene teller

Kvaliteten og kundetilfredsheten ligger i detaljene. Dette er IBdata – Inge Balswick svært opptatt av, og jeg vil i dette innlegget få belyse noen momenter som gjør at jeg med stolthet kan hevde at akkurat du bør velge IBdata, når du trenger å få skiftet en knust skjerm på din iPhone.

Første kundekontakt
IBdata – Inge Balswick svarer raskt og effektivt på alle kundeforespørsler, enten de kommer på e-post, Facebook eller på mobil (911 05 803). Det gis raskt svar på spørsmål om tilgjengelighet, lagerstatus, priser med mer. Det avtales tid for reparasjon og alle avtaler kalenderføres med riktige betingelser og priser. Et skjermbytte tar en knapp time. Når en telefon leveres kl. 20:00 kan den hentes kl. 21:00.

Levering av telefon
Oppmøte og levering av telefon skjer i Åsbyveien 17. Dette er relativt sentralt i Harstad, det er god adkomst, parkeringsmuligheter, adressen finnes på GPS eller APP-en «Kart» på iPhone, og man navigerer enkelt hit. Ved levering blir det fylt ut et skjema «Innmelding iPhone». Skjemaet beskriver hva som er levert inn, koder, passord og andre nødvendige detaljer. Det informeres også om at «Apples ettårige begrensede garanti» forsvinner, men dette er sjelden noe problem da den knuste telefonen som oftest er eldre enn ett år.

Internkontroll
Et «skummelt ord» som mange gründere kanskje aldri har hørt om, eller ikke mange små og tildels mellomstore bedrifter heller? Alle telefoner som IBdata «tar i» testes grundig ihht en sjekkliste, både før og etter reparasjon. Sjekklisten fylles ut av tekniker, signères og arkiveres. Mulige uregelmessigheter dokumenteres skriftlig og evt. med bilder.

Forhandler og verkstedstatus
IBdata – Inge Balswick er godkjent verksted og forhandler for iPimp.no, og alle deler som benyttes av IBdata kommer herfra. iPimp.no ble etablert i 2011 og lagerfører i dag alle reservedeler til de fleste mobiler og nettbrett og er blitt norges største leverandør på dette feltet. Selskapets juridiske navn i foretaksregisteret er Sjonfjell AS (Org. NO 997626478 MVA)

Detaljer og nøyaktighet
Arbeidet med å bytte skjerm på f.eks en iPhone 6, består av 2 skjermer med LCD (gammel og ny), 23! skruer av forskjellig lengde, størrelse, gjenger og hode samt 8 smådeler som flyttes mellom gammel og ny skjerm. Noen av delene er limt, de er svært skjøre og lette å ødelegge. For å holde orden på skruer og smådeler, fordeles disse ut på et skjema ved demontering, slik at alle skruer og smådeler havner på riktig plass (Viktig!) ved montering og at det ikke blir noen skruer til overs.

Renslighet og ryddighet
Reparasjoner av iPhone krever spesialverktøy og med ovenstående beskrivelse av skruer og smådeler er det forståelig at jobben krever både renslighet og ryddighet. Alle reparasjoner utført av IBdata foregår i renslige, ryddige og kontrollerte lokaler.

Når telefonen hentes
IBdata – Inge Balswick ble etablert i 2003. Innehaver arbeider full tid i Cyberforsvaret, har sikkerhetsklarering og holder en høy fane for at alt skal gå riktig for seg. IBdata er MVA-registrert (Org. NO 985 594 783 MVA), alle kjøp og salg regnskapsføres detaljert og det betales moms og skatt. Alle arbeider følges av en faktura eller kontantnota (kvittering), deler og arbeid med spesifisert MVA og det gis en «IBdata 3 mnd begrenset bruktmobilgaranti» på alle deler og arbeid.

Som jeg pleier å si når kundene henter sin «nye» telefon:
«Jeg håper vi ikke snakkes igjen.»

Mvh
IBdata – Inge Balswick
«Hvis det virker, ikke fiks det!»

http://ibdata.no/iphone

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *